2015. július 7., kedd

Oxfordi kiràndulàs


Mielőtt elkezdődött a nyelvi kurzus volt még időm egy hosszabb kirándulásra is. Kicsit sűrű a program de ki kell használni a lehetőséget és az időt. Oxfordban jártam a Discover Dorset utazási irodával . Oxford meseszép város, tele évszázados épületekkel, hatalmas sportpályákkal, parkokkal, gyönyörű folyóparttal. 






Szinte az egész város az egyetemről szól. 
Az Oxfordi egyetem Anglia első egyeteme volt, az 1200-as években alapították. Az egyetemi és diákélet nagy tradíciókkal rendelkezik. Hivatalos alkalmakkor, vizsgákon, ünnepségeken vagy a formális vacsorákon a diákok és oktatók végzettségüknek megfelelő talárt, fekete köpenyt hordanak. Minden college-nek megvannak a saját szokásai, csapatai, történelme... 
Aki kíváncsi több információra, itt talál: https://hu.wikipedia.org/wiki/Oxfordi_Egyetem

Az Oxfordi egyetem mintájára írta meg J. K. Rowling a Harry Potter Roxfortját. Itt forgatták a film több jelenetét is. Meg is néztem Griffendél kardját, a Teszlek süveget, találtam néhány csokibékát, a mindenízű drazsét azonban nem volt merszem megkóstolni. 




Ebben a városban élt a Lewis Carrol Alice csodaországban  című könyvének főszereplője. Lewis Carrol maga is oxfordi diák volt. 


Egy érdekes hely a városban a régi börtön épülete, ahol 1996 még rabok voltak. Miután  a börtönre  nem volt szükség,  csináltak belőle egy szállodát, de úgy, hogy meghagyták az épület belső falait, és eredeti ajtajait. 
Néhány fotó a régi épületről ... és a mai hotelről.




Egy nap alatt csak ízelítőt kaphatunk ebből a gyönyörű városból. Jó volt sétálni benne és a sightseeinges busszal körbejárni, de jó lenne még egyszer visszajönni, a sok múzeum közül legalább néhányat belülről is megnézni.
Végül meséljenek helyettem a képek és ez a saját videó .






                       Nagy Rita


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése